Ahogy már írtunk róla, július 16-tól új törvényi szabályozás pontosította és bővítette a gépjármű fogalmát, így kötelező lesz felelősségbiztosítást kötni a 25 km/h tervezési sebességet meghaladó, vagy a 25 kg feletti és 14 km/h tervezési sebességet meghaladó gépjárművekre, köztük egyes e-rollerekre is. A szabályozás fontos mérföldkő, azonban nem ad választ minden nyitott kérdésre, hiszen a jelenleg használt ilyen eszközök többsége nem esik bele ezekbe a kategóriákba – hívta fel a figyelmet a Groupama Biztosító.
Éves összehasonlításban 11 százalékkal, 56 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja, amely a 2023-as éves átlagos infláció utóhatása, de az alatt alakult. Az infláció csökkenésével, a biztosítói kárráfordítások mérsékelt 8 százalékos emelkedésével a díjak konszolidációja várható – közölte az MNB friss negyedéves Kgfb-indexében.
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az érintettekre 2024. július 16-tól vonatkozik majd - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb). A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívta fel a figyelmet, hogy fokozottan megéri kifizetni a kategóriától és lakhelytől függően havi 600-800 forintos kgfb-havidíjat, mivel azzal nem csupán a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírság küszöbölhető ki, hanem a közúti baleset során okozott, akár többmilliós kártérítési kötelezettség is.
Annak a közel nyolcvanezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), legkésőbb február 29-én éjfélig kell rendezniük esedékes díjrészletüket – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A szigorú határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik.
AI-alapú kgfb-kalkulátort indított el a Signal Iduna Biztosító az Ominimo hazai biztosítástechnikai startup céggel partnerségben - közölte a biztosító.
A MABISZ Információs Központjában várják a kedden az M1-en defektet szenvedők jelentkezését - közölte a biztosítói szervezet.
Alig néhány napja maradt 850 ezer gépjármű, köztük közel 450 ezer személygépkocsi üzembentartójának arra, hogy eldöntse, lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem: a felmondásoknak péntek éjfélig el is kell jutniuk a biztosítókhoz. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) tapasztalatai szerint a kampány idén is aktivizálta az érintetteket, akik közül az időszak végére 70-80 ezren váltják kgfb-szerződésüket egy kedvezőbbre.
32 500 forintos átlagdíjat regisztrált a Netrisk.hu a kgfb-kampány első 13 napján, ami 15 százalékos drágulást jelent.
Az Index friss körképe alapján jelentősen megugrott a műszaki engedély meghosszabbításának a költsége, a háttérben elsősorban az energiaárak emelkedése áll.
Napokon belül elkezdődik az év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amely még idén is mintegy 850 ezer 2010 előtt vásárolt gépjárművet, köztük közel 450 ezer személygépkocsit érint majd. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az év végi váltási időszakban 10-15 százalékos átlagdíj-emelkedésre és 80 ezer szerződésváltásra számít.
Az MNB legutóbb 12%-os éves díjemelkedést regisztrált a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál, egy friss online alkuszi összeállítás 8%-os drágulást mutat. Mindkettő elmarad az ugyanazon időszakban végbement infláció ütemétől.
A villanyrollerek száma sokszorosára nőtt Magyarországon, így a KRESZ-módosítása várhatóan ezeket a közlekedési eszközöket is érinti majd. Elképzelhető, hogy a 25 km/óránál nagyobb sebességre képes rollerek segédmotor-kerékpárnak minősülnek majd, utóbbiakra pedig jelenleg is kell kötelező biztosítást kötni - derül ki a Netrisk összeállításából.
A rekordot jelentő egy évvel korábbi 23,8 milliárd forintról ötéves mélypontra, 9,1 milliárd forintra csökkent tavaly a magyar biztosítók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokon (kgfb) elért biztosítástechnikai nyeresége – derült ki az MNB pénteken közzétett éves kgfb-adataiból. Miközben a károk száma lényegében stagnált, a költségek az infláció alatti mértékben emelkedtek.
Az MNB tízmillió forintos felügyeleti bírságot szabott ki az Union Biztosítóra, illetve kötelezte kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjtarifájának újbóli meghirdetésére. A júliustól alkalmazandó díjtarifa alapján a biztosító ötnél több gépjármű esetén a nem természetes személy ügyfeleinek egyedi szerződésekként nem, csak flottás kötvénnyel teszi lehetővé a kgfb megkötését, amely megoldás jogszabálysértő - közölte az MNB.
Az idei első negyedévben 9 százalékkal emelkedett a normál használatú személyautók átlagos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási éves állománydíja az egy évvel korábbival összevetve. A biztosítói kárráfordítások eközben 12 százalékkal nőttek 2022 tavaszához képest, ami változatlanul elmarad az inflációtól, illetve a szervíz- és alkatrészköltségek drágulásától – olvasható az MNB friss KGFB-indexében.
Friss híreink a háborúról szombaton.
Több mint ezer bomba hullott alá.
Moszkvára gyanakszanak.
Heteken belül súlyos helyzet jöhet a Politico-nak nyilatkozó szakértő szerint.
Még vizsgálják a műszaki okokat.
Hirsch Gábor IT biztonsági szakértőt kérdeztük a Checklsitben.
Turbulens heteken vagyunk túl, de van még öt és fél hónap.
A Checklist szerdai adásában egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük ifj. Becsey Zsoltot, az Unicredit vezető elemzőjét.